Jövőre tíz Mercedes-buszt állít forgalomba Debrecen utcáin a DKV
Szerző: Dehir | info@dehir.hu Közzétéve: 2018.12.22. 09:10 | Frissítve: 2018.12.22. 09:10
Debrecen – Kevesebb villamosbaleset, korszerűsödő buszpark: így jellemezte a közelmúltat és a közeljövőt a DKV vezérigazgatója.
A közösségi közlekedésben nem létezik könnyű esztendő, kezdte a 2018-as esztendő értékelését a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorában Nagy Attila. A DKV Zrt. vezérigazgatója ennek szemléltetéseként elmondta: éves szinten a vállalat százmillió utast szállít, azaz naponta egy Debrecen méretű város lakosságát.
Jövőre újabb Mercedeseken is utazhatunk majd (Fotó: Miskolczi János)
A vezérigazgató közölte, az már látszik, hogy a terveknek megfelelő gazdasági évet fognak zárni. A nettó árbevételük körülbelül 50 millió forinttal lesz több a tervezettnél – ami a menetdíj bevételek esetében négy és félmilliárd forintot jelent.
A költségek alakulását jelentősen befolyásolta a gázolaj árának hektikussága.
- Éves szinten 265 forint nettó nagykereskedelmi beszerzési árral számoltunk, ehhez képest, ha az átlagot nézzük, ez 290 forint körül alakul. És ezt évi négymillió literrel kell számolni – hangsúlyozta Nagy Attila. - A villamos energia fogyasztásunk viszont a terveink szerint alakult.
A beruházásokkal kapcsolatban a vezérigazgató közölte: mintegy 270 millió forintot költöttek saját forrásból, ezek nagy részét a Kossuth és Széchényi utcák kereszteződésében, valamint a Szent Anna utcán a villamospálya szerkezetének átépítésénél. Emellett kicseréltek körülbelül 300 méternyi sínt a 1-es villamos pályáján, valamint tíz – majdnem száz esztendős - felsővezetéktartó oszlopot. A 2-es villamos vonalán úgynevezett sínkenő berendezéseket is telepítettek a lakótelepi részekre, hogy a csikorgás csökkenjen.
A 2-es villamos vonalán történt közlekedési balesetekkel kapcsolatban Nagy Attila elmondta: miután a hároméves garanciális karbantartási időszak letelt, a DKV vette át ezt a feladatot.
- Jelentős mennyiségű tartalék alkatrészt sikerült megvásárolnunk – mondta a vezérigazgató. - De a karosszéria elemek nagy részét Debrecenben is tudják javítani. Azt tapasztaljuk, hogy
mostanában már kevesebb baleset éri a 2-es villamost, az autóvezetők kezdik megszokni a járatot.
Az utóbbi napokban a debreceniek már egy új, debreceni gyártású Mercedes-autóbuszon is utazhatnak. Nagy Attila elmondta, a visszajelzések egyértelműen pozitívak a járművel kapcsolatban.
- Jövőre öt csuklós buszt szeretnénk a rendszerbe állítani olyan helyeken, ahol jelenleg már kapacitáshiánnyal küszködünk, három szóló buszt pedig kivonnánk a forgalomból. Terveink szerint jövő év júniusától pedig további öt debreceni összeszerelésű Mercedes állhat munkába Debrecenben - tette hozzá a cég vezetője.
Nagy Attila végezetül azt is elmondta, hogy egyre többen váltják ki az úgynevezett e-bérletet, hiszen előbb-utóbb minden magyar állampolgárnak új típusú személyi igazolványa lesz, ami alkalmas a virtuális bérlet fogadására.
HOZZÁSZÓLÁSOK (4)
Egy másik debreceni
Tehát mégis csak nálunk akarják élőben tesztelni a Merciket... Nagy hangzatos eredmények és ígéretek... És az utcák állapota ugyanaz, mint eddig..., sajnos. Mindemellett a Segner téri csomópont megállóhelyeit mikor teszik rendbe? Mert nagyon rá férne, ha már a DKV-nak ilyen jól megy. De az sem ártana, ha jobban válogatnák meg a járművezetésre jelentkezőket. Sajnos, nem ritka a bunkó modorú vezető, úgy a vezetésben mint a viselkedésben. Vagy ez másodlagos dolog?
Gémesi Gábor
Szerintem Debrecen tömegközlekedése viszonylag jó. Fejlődik. A 2-es villi nèha leáll, kèsik, de gyors és egèsz pontos. Tiszta. A sofőrök többsège profi ès segìtőkèsz. Tapasztalt. Nèhàny tahót leszámìtva. Nèhány busz járhatna gyakrabban. Főkènt amelyek a kórházat és rendelőt klinikákat èrintik. Nèha sok a kèsès ès meghibásodnak a menetidő jelzők. De kijavìtjàk őket. A bèrlet legyen nàlunk is 7ig èrvényes. Olcsóbb.
zsugababus
Ha már DKV , a napi utas szállításhoz hány - vagy mennyi tartalék busz áll rendelkezésre vagy mennyi az előírt a zökkenőmentes szolgáltatáshoz ?? . Ugyan is rengeteg járat kimaradás és késésről lehet hallani . Sok a vonalon javító állítólag . ajtó , levegő ,motor , fagyálló problémákkal Ezeket nem lehet pótolni tartalék járművekkel ?? Valószínű hogy nem mert akkor nem lenne járat kihagyás .
zsugababus
Nem tudom mennyire igaz é ? de elcsíptem egy nyugdíjas beszélgetést az új busszal kapcsolatban . Hogy keskeny az ülése van ahol 2 személyes ülésen csak egy ember fér el . A Másik sok ülés magasan van a fájós lábúaknak nehezére esik felülni . Tehát kellnen egy reális közvélemény kutatás is a belső használatával kapcsolatban . Mert lehet a kamera csak a jó véleményt tudja felvenni - de ne így legyen ☺☺☺