Hírek Debrecenről: élen a Debrecen Városi Televízió
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2014.08.01. 11:54 | Frissítve: 2014.08.03. 11:23
Debrecen – Az első hétből négy helyen ott a Debrecen Rádió FM95, a Debrecen Televízió, a Dehir.hu és a Debreceni Korzó.
Közvélemény-kutatás készült a Debrecen Televízió megbízásából a helyi médiafogyasztási szokásokról. A reprezentatív felmérést a Real-Pr ’93 Piac- és Közvéleménykutató Kft. készítette 1 300 fős mintavétel alapján. Ez azt jelenti, hogy statisztikailag pontos, 95 százalékosan megbízható eredmények születtek a lakosság helyi hírekről való tájékozódási szokásairól és a helyi médiumok egymáshoz viszonyított pozíciójáról.
A közvélemény-kutatás eredménye valójában nem meglepő, hiszen már korábban is arról számolhattunk be az olvasóknak, hogy a helyi hírek tekintetében az első számú hírforrás a Debrecen Városi Televízió Kft. által működtetett DTV, és nagyon népszerű a debreceniek körében mind az eredményeit folyamatosan növelő Dehir.hu, mind pedig a Debreceni Korzó című programmagazin. Melléjük az elmúlt kilenc hónapban egy új médium is felzárkózott, a szintén a Debrecen Városi Televízió Kft. által létrehozott és működtetett Debrecen Rádió FM95, mely kezdetektől fogva a minőséget tűzte a zászlajára: azt, hogy a város olyan kereskedelmi rádiója legyen, amely a népszerű zenei kínálat mellett a legtartalmasabb és leggyorsabb rádiós híreket is sugározza.
Az első hétből négy helyet a Debrecen Városi Televízió Kft. visz
A mostani eredmények, melyek jól illeszkednek a két évvel ezelőttiekhez, tovább finomítják a képet. Jelenleg két nagy médiacég uralja a helyi médiapiacot: a Debrecen Városi Televízió Kft. és az Inform Média Kft. Ha megvizsgáljuk a helyi hírekről való tájékozódási szokásokat, azt lehet látni, hogy kiemelkedő adatok az első hét helyen találhatók, ebből négy helyezést a Debrecen Városi Televízió Kft. által működtetett médiumok szereztek meg.
Rögtön az első két helyen a Debrecen Rádió FM95 (69 %) és a DTV (58,1%) áll, a negyedik és az ötödik pozíciót elviszi az Inform Média, majd szoros eredménnyel utánuk a Debreceni Korzó (48,9%) és a Dehir.hu hírportál (47,9%) következnek. Érdekességként és az arányok érzékeltetése végett jegyezzük meg, hogy a sor végén „kullogó”, a nyolcadik és a tizenegyedik közötti helyeket elfoglaló médiumok – az Alföld TV, a Cívishír.hu, a Campus Rádió és a Vagy.hu – eredményei együttesen sem érik el a Debrecen Rádió FM95-ét (69%). Ezeket összeadva (52,8%) is csak ötödik helyre tudna befutni ez a négy médium. Konkrétan például a Dehir.hu hírportálról például több, mint háromszor annyian tájékozódnak, mint a Cívishír.hu-ról.
Több csatornán több fogyasztóhoz jut el egy-egy hír
Azok a debreceniek tehát, akiket érdekel, mi történik a városban, nagyon nagy eséllyel juthatnak a Debrecen Városi Televízió Kft. közvetítésével hírekhez. Nagyon fontos itt megjegyezni, hogy a hírszolgáltatás és a hírek előállítása napjainkban egyre inkább kettéválik.
A részben közpénzekből is működő Debrecen Városi Televízió Kft. esetében viszont elmondható: a hírek előállításában nagyon erős médiacégről van szó. Médiaműhelyeiben (Debrecen Televízió, Dehir.hu, Debrecen Rádió FM95, Debreceni Korzó) kemény és hatékony munka folyik, az itt dolgozó újságírók nagyon sokszor első kézből számolnak be helyi eseményekről. A Debrecen Városi Televízió Kft. élen jár a hírek előállításában, és jól működik az az elv, hogyha egy cégcsoporton belül egy-egy hír, közérdekű információ bekerül a hírek világába, akkor az sokkal több hírfogyasztóhoz jut el. Azaz elmondható, hogy nagyon jól hasznosulnak a cégnél felhasznált közpénzek, mivel a Debrecen Városi Televízió Kft. teljes mértékben eleget tesz a lakosság közszolgálati jellegű tájékoztatásának.
Napszemle, Dehir.hu, Debreceni Korzó
A felmérés adatai azt mutatják, ha valaki napjainkban friss debreceni hírekre kíváncsi, akkor az interneten tájékozódik, vagy megnézi a Debrecen Televízió Napszemle című műsorát. Rendkívül stabil a Napszemle adatsora akkor is, ha évekre visszamenőleg vizsgáljuk! A debreceniek elégedettek a Napszemlével, és az 1-től 5-ig terjedő skálán jó osztályzattal értékelik.
A Dehir.hu ma már a legismertebb helyi weboldal: hatékonysága – ahogy a Debrecen Rádió FM95-é is – továbbra is emelkedik, az olvasottsági adatok továbbra is nőnek. De elmondható az is, hogy a Debreceni Korzó olvasottságában is érdemi növekedés történt: az olvasók több mint fele (55%) egy-egy lapszámot a hónap során többször is elővesz.
A szabadidős programok megválasztásánál pedig az olvasók kétharmada szokta figyelembe venni a magazin programajánlatát – ami egyébként szintén folyamatosan növekvő tendenciát mutat.
Dehir - Élen a Debrecen Televízió médiacsoportja
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)