Ha így megy tovább, a 2018-as még szörnyűbb év lehet Hajdú-Bihar útjain, mint amilyen a tavalyi volt
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2018.01.22. 10:30 | Frissítve: 2018.01.22. 11:13
Debrecen – Idén már négy halálos baleset történt Hajdú-Biharban. 2016-ban az első negyedévben volt ennyi.
Ugyan a Központi Statisztikai Hivatal még nem közölte, hány halálos baleset történt tavaly Hajdú-Biharban, az biztos, hogy fekete év volt a 2017-es, hiszen már augusztus végéig annyian haltak meg az utakon, mint 2016-ban egész évben.
Pénteken egy 28 éves férfi halt meg Debrecen határában
Hajdú-Bihar megyében 2014-ben 24-en vesztették életüket a megye útjain, 2015-ben 38-an, tavalyelőtt 25-en.
Ez az év eddig borzasztóan indult. 22 nap alatt már négy halálos baleset történt Hajdú-Biharban.
Január 18-án biciklist ütött el egy autós Hajdúdorog közelében. Pénteken két autó ütközött össze a Külső Sámsoni úton, az egyik sofőr, egy 28 éves férfi a helyszínen meghalt. Az első vizsgálatok szerint nem használta a biztonsági övet, de a szakértő még elemzi a baleset körülményeit.
Szombaton egy piroson áthaladó 81 éves nőt ütött el egy autós Debrecenben, ma reggel pedig a 33-as főúton gázolt halálra egy kerékpárost egy tehergépkocsi.
2016-ban az év első három hónapjában történt ennyi halálos baleset, mint most az év első 22 napjában, de még a 2017-es fekete évben is 9 halálos kimenetelű baleset volt január 1-jétől március 31-éig, azaz egy hónapra átlagosan három halálos baleset jutott.
Idén történt a megyében még két közlekedési eset, melyben meghalt valaki, az egyikben azonban öngyilkosság történt, a másikban pedig rosszul lett és balesetezett egy sofőr, aki feltehetően már a borulás előtt meghalt, így ezeket az eseteket nem kezelik halálos balesetként.
A Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság a szombati gyalogosgázolás kapcsán kiemelte, az ilyen balesetek hátterében szinte mindig valamilyen emberi hiba áll, legyen az gyorshajtás, elsőbbség meg nem adása vagy figyelmetlenség. A rendőrség szerint ezek a többnyire súlyos balesetek szabálykövető magatartással, az emberi hibák kiküszöbölése által megelőzhetőek.
Fontos, hogy minden közlekedőben, járművezetőben tudatosuljanak azok a kockázatok, amelyek a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedését jellemzik. Ennek megfelelően vezessünk körültekintőbben, óvatosabban és lassabban. Tartsuk mindig tisztán a gépjármű fényszóróit, világító eszközeit, valamint szélvédőit és cseréljük le az elöregedett ablaktörlő lapátot – kéri a rendőrség.
Számoljunk mindig azzal, hogy a jármű féktávolsága a hőmérséklet, a leesett csapadék és az útviszonyok függvényében akár jelentős mértékben is megnőhet, és ez meghatározó lehet abban, hogy a baleset elkerülhető, vagy sem – figyelmeztetnek.
Kapcsolódó cikkek:
HOZZÁSZÓLÁSOK (8)
Debreceni Polgár
@Sebastian - Az a baj, hogy te egy olyan szabály alapján szívtad meg, ami elavult. A körülmények azért nem érdeklik őket, mert lényegében képtelenség bizonyítani. Ezen segíthetnének a fedélzeti kamerák. És mindezek mellett rávilágítottál egy másik problémára, amivel szintén nem kezdenek semmit, mégpedig a mezgazd járművek sárfelhordására. Sok mindenen kellene változtatni.
Sebastian
Szerintem elég szigorúak a rendőrök. Én személy szerint 5 hónap jogsi letiltást + plusz pénzbüntit kaptam tavaly egy anyagi káros balesetnél, úgy hogy bevágott elém egy idióta (elrabolva a követési távolságot) és szinte abban a pillanatban az ő előtte haladó irányjelzés nélkül hirtelen úgy döntött, hogy lekanyarodik az útról, így én a mezőgazdasági gépek által útra felhordott kavicsos úton hiába nyomtam a satu féket, belécsúsztam. Nem érdekelték őket a körülmények, megmondták, hogy papír forma szerint mindig a hátul haladó a hibás.
Senor
Jaja, traffizni kell! De úgy, mint Svájcban! Lakott területen már 51-től odacsapni! Majd akkor megtanulják! De amíg a bíróságok által alkalmazott büntetési tétel is a nevetséges kategóriába tartozik, addig itt soha nem lesz rend!
subtotal
Sebastian, hát persze, a kocsi a hibás amiben 18 évvel ezelőtt sztenderd volt stabilitás kontroll és nem a sofőr, a karbantartás hiánya vagy a nyomvályús szar út és a vétlen sofőr hanyagsága. Amúgy 4-ből 2 kerékpáros, 1 gyalogos. Szerintem továbbra is traffizni kell rendületlenül, az majd megoldja a problémát...ehh.
Debreceni Polgár
@Kóbor János - Nem kifejezetten arra gondoltam, hogy agyba főbe birságoljanak mikor a büntetési tételekről beszélek, hanem az elkövetett szabálysértések, vétségek és bűntettek komolyabb szankcionálására. A mai jogrendszerben komolyabb büntetést kap valaki állatkínzásért, mint halálos gázolásért. Az meg, hogy legyen nagyobb rendőri jelenlét, szerintem elvárható. Ha a forgalmasabb kereszteződések, veszélyesebb utak és útszakaszok környéként megnőne a rendőri jelenlét, akkor bizonyos időtávon belül rá lennénk kényszerítve a szabályosságra az embereket. Persze ennek is vannak hátrányai, de ha már fizetjük őket, akkor ne a meleg irodában üljenek.. Sajnos ugyanis a szabályos közlekedés ma már inkább csak elvárás, mint sem kötelesség. Mindenen lehet változtatni csak akarni kell.
Kóbor János
Kedves Debreceni Polgár, a baj az, hogy ha meg több rendőr van kint az utakon és bírságolnak, akkor meg az a baj... Jót itt nehéz tenni. Mi magunk tehetjük a legtöbbet azzal, hogy szabályosan közlekedünk!
Sebastian
A BMW megcsúszott az úton és keresztbe fordult a másik, szabályosan haladó autó előtt, persze a vétlen sofőr halt meg. Nem kellene az utakra engedni ezeket a hátsókerék meghajtású autókat. 3 évszakban használhatóak biztonsággal, esszerint kellene kezelni és engedélyezni.
Debreceni Polgár
"...A rendőrség szerint ezek a többnyire súlyos balesetek szabálykövető magatartással, az emberi hibák kiküszöbölése által megelőzhetőek...." - Szokásos halandzsa, Ha nagyobb lenne a rneődri jelenlét, komolyabban lennének a büntetési tételek, más lenne az egész rendszer, akkor TALÁN miden más lenne.