Gőzerővel építik debreceni végpontjánál az M35-ös autópálya folytatását
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2016.09.12. 15:09 | Frissítve: 2016.09.14. 08:19
Debrecen - Egy felüljárót építenek a 4-es főút és az M35-ös kereszteződésénél. A tervek szerint jövőre már autózhatunk is rajta.
Mint ismert, július óta építik az M35-ös autópálya folytatását. Az M35-ös jelenleg 44 kilométer hosszú, az M3-ast köti össze Debrecennel. Most megépítik a hátra lévő 25 kilométeres szakaszt is, így 2-szer 2 sávos gyorsforgalmi úton lehet majd Berettyóújfaluig eljutni. Az M35-ös folytatása mellett a beruházás keretében megépítik a déli elkerülő utat. Ez egy 5,3 kilométer hosszú 2×1 forgalmi sávos főút lesz, és a 481-es főút nevet viseli majd. Ez az út köti majd össze a 47-es számú főutat és az M35-ös autópálya új szakaszát.
Az M35-ös autópálya jelenleg a 4-es főútnál ér véget Debrecenben. Ott már javában tart a tereprendezés. Buldózerek, markológépek, teherautók, úthengerek dolgoznak a területen. Amint arról a Dehiren már olvashattak, az M35-ös autópályát a 4-es főút felett vezetik majd át, egy felüljárót építenek.
A tervek szerint a déli elkerülőt, valamint az M35-ös jelenlegi végpontjától az elkerülőig épülő új, 5 kilométeres szakaszát (a térképen sárgával jelölt vonalak) már 2017 végén átadnák a forgalomnak.
A második ütemben (a térképen pirossal jelölt vonal) a Debrecen és Berettyóújfalu között épülő, valamivel több mint 18 kilométer hosszú autópálya szakasz kialakítása következik. Ebben a fejlesztésben Mikepércsnél egyszerű, Derecskénél komplex pihenőhelyet alakítanak ki. A projekt részeként megépül az M4-es autópálya egy rövid, 1,5 kilométeres szakasza is. A beruházással az előzetes tervek szerint 2018 végére kell elkészülni.
Időközben már beérkeztek az ajánlatok az M4-es autópálya építésére is, ez sztráda Berettyóújfalutól vezet majd a román határhoz. A tervek szerint ezt az autópályát is elkezdenék idén, s amikor elkészül, akkor Debrecentől egészen a román-magyar határig lehet majd sztrádán autózni.
Sőt, egyszer majd tovább is, hiszen az M4-es pályát az elképzelések szerint összekapcsolják a romániai A3-as sztrádával. Csakhogy a románoknál egyelőre nem épp gördülékenyen halad a beruházás. A magyar-román határtól Berettyószéplakig vezető 60 kilométeres szakaszt már egy éve építenie kellene a közbeszerzésen nyertes konzorciumnak, de mindeddig hozzá sem kezdtek.
Egy hete Sorin Buse román közlekedési miniszter azt mondta, amennyiben szeptember 15-ig nem látnak munkához, akár szerződést is bonthatnak a spanyol-román konzorciummal. Ez persze azt jelentené, hogy tovább csúszik az eddig is hányattatott sorsú beruházás.
Mint ismert, a Brassó és a magyar-román határ között tervezett 415 kilométer hosszú észak-erdélyi autópálya megépítésére 13 (!!!) éve, 2003-ban írt alá megállapodást a román kormány az amerikai Bechtel társasággal, de miután csak 52 kilométer épült meg Gyalu (Gilau) és Aranyosgyéres között, a felek közös megegyezéssel felbontották a szerződést. A román hatóságok újabb versenytárgyalásokat írtak ki több szakaszra, de mint a fejlemények mutatják, így sem haladnak sokkal jobban.
Dehir - Jól halad az M35-ös új szakaszának építése
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)