A buszgyártás egyik hazai fellegvára lesz Debrecen, 350 új munkahely – videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2016.08.17. 11:25 | Frissítve: 2016.08.18. 18:48
Debrecen - A 15 és fél milliárd forintos beruházás révén elővárosi és helyközi autóbuszokat fognak fejleszteni és gyártani városunkban.
Szándéknyilatkozatot írtak alá szerdán Budapesten az ITK Holding Zrt. és az EvoBus Hungária Kft. vezetői arról, hogy buszokat fognak fejleszteni és gyártani Debrecenben.
Az EvoBus Hungária Kft. az EvoBus GMBH magyarországi vezérképviselete, ez utóbbi anyavállalat pedig a Mercedes és SETRA buszokat gyártó német Daimler AG tulajdonában lévő vállalat.
Az aláírást követő sajtótájékoztatón Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, az EvoBus az alvázakért, az ITK pedig a felépítményekért felel majd. Az együttműködés révén a cégek egy elővárosi és helyközi autóbusz termékcsaládot fejlesztenek ki városunkban.
A vezérigazgatótól megtudtuk, az ITK cégcsoport a járműfejlesztési és gyártási infrastruktúra fejlesztésére 50 millió eurót (mai árfolyamon számolva 15 és fél milliárd forintot) kíván fordítani Debrecenben. A prototípust várhatóan jövő év tavaszán mutatják be.
Papp László, Debrecen polgármestere úgy fogalmazott, a megállapodás új gazdasági területet, új távlatokat nyit meg Debrecenben és Kelet-Magyarországon, hozzátéve, hogy 350 új munkahelyet teremt majd az ITK beruházása.
A városvezető emlékeztetett arra, hogy a mai bejelentéssel együtt idén már több mint 1800 új munkahely létrejöttéről és 65 milliárd működő tőke Debrecenbe érkezéséről számoltak be. A 2016-os esztendő így a legsikeresebb gazdaságfejlesztési év lesz Debrecenben.
Papp László szerint ezekre a beruházásokra óriási szükség van annak érdekében, hogy az országban mutatkozó egyensúlytalanságot meg tudjuk szüntetni és megfelelő munkalehetőséget, jövőt biztosítsunk az itt élőknek, megtartva a rendelkezésre álló munkaerőt. Az ország keleti része – legyen szó Debrecenről, Miskolcról vagy Nyíregyházáról – számára nem elfogadható, hogy pusztán Közép- vagy Nyugat-Magyarország munkaerőbázisa legyen. Ez csak akkor kerülhető el, ha helyben megfelelő munkalehetőséget biztosítunk – fogalmazott a polgármester.
Ezért van kiemelkedő jelentősége annak, hogy egy, a magyar kkv-szektorhoz tartozó vállalat nem beszállítója, hanem szakmai partnere lesz a Mercedes és Setra buszokat gyártó cégnek.
Papp László polgármester abban bízik, hogy ez az együttműködés idővel a magyar és a debreceni ipar egyik sikertörténete, és egyben a magyar-német gazdasági együttműködés egy újabb erős pillére lesz.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter kijelentette, az együttműködés a magyar gazdaság szempontjából is komoly előrelépés, s ennek révén Debrecen a magyar járműgyártás egyik fellegvára lehet. Hozzátette, a kormány célja az, hogy 2020-ra évi 1000-1200 autóbuszt gyártsanak Magyarországon.
Varga Mihály az ágazat előtt álló feladatokat ismertetve elmondta, hogy nemcsak a gyártókapacitás növelése, hanem a megfelelő szakembergárda biztosítása is kiemelt cél. Hozzátette: az Országos Képzési Jegyzékben jelenleg már megtalálható képzéskínálat lefedi az autóbuszgyártáshoz és az összeszerelés folyamataihoz szükséges valamennyi szakmát, nappali tagozaton jelenleg több mint 13 ezren tanulják ezeket, de a megújult szakképzési rendszer készen áll arra is, hogy az eddigieknél jóval több jelentkezőt fogadjon.
Jörg Schmidt, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezetője arról beszélt, hogy cégük eddig is jelentős részt vállalt a magyarországi közösségi közlekedés fejlesztésében, 400 általuk gyártott busz fut Budapesten, 25 hibrid buszuk pedig Kecskeméten. A Debrecenben gyártott buszokat Mercedes-Benz alvázakkal szerelik majd.
Az ITK cégcsoport tagvállalata, az INTER TAN-KER Zrt. a DKV-val konzorciumban együtt végzi az autóbuszos személyszállítást Debrecenben. A cég debreceni telephelyén tartják karban és javítják a közösségi közlekedést biztosító buszokat.
Kossa György, az ITK elnök-vezérigazgatója még arról is beszélt, hogy jelenleg 150 embert foglalkoztatnak Debrecenben, ez a létszám nő majd ötszázra. A gyár felépítése zöldmezős beruházás lesz. A feszített tempójú fejlesztés révén a prototípus jövő tavaszi bemutatása után a tervek szerint rögtön elkezdik majd a gyártást is.
Dehir - Debrecen lesz a magyar buszgyártás egyik központja
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)