500 kilométeres vasútvonal kötheti össze Debrecent Péccsel, Szegeddel és Nagyváraddal is – videóval
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2019.03.20. 16:08 | Frissítve: 2019.03.20. 16:38
Debrecen - A déli vasútvonalról egyeztetett Orbán Viktor miniszterelnök és Lázár János országgyűlési képviselő.
A Lázár János Facebook-oldalára feltöltött videóban az hangzik el, a kormányfő nyitott volt a fejlesztés megvalósítására, így a kormány elé kerül majd az előterjesztés, mely szerint 500 kilométernyi új vasúti pálya épülne az országban 800 milliárd forintból. Lázár János 5-10 éves megvalósítást javasol majd a kormány számára.
Orbán Viktor és Lázár János
Az úgynevezett déli vasútvonal Debrecen, Nagyvárad, Nagyszalonta, Kötegyán, Gyula, Békéscsaba, Hódmezővásárhely, Szeged, Szabadka, Bácsalmás, Baja és Pécs városokat érintené.
Címkék:
Lázár János,
Orbán Viktor,
vasút,
déli vasútvonal,
Debrecen,
Nagyvárad,
Nagyszalonta,
Kötegyán,
Gyula,
Békéscsaba,
Hódmezővásárhely,
Szeged,
Szabadka,
Bácsalmás,
Baja,
Pécs
Hozzászólás írásához jelentkezzen be!
HOZZÁSZÓLÁSOK (13)
Gémesi Gábor
10 èv sok. De egy ekkora munkához idő kell
Gémesi Gábor
A kormàny sokat ès konkrétan tesz Debrecenèrt. Hetente jön ide egy új cèg vagy gyár - állami támogatással.
Gémesi Gábor
Ez a terv nem Mèszárosról szól. Mindeb utazónak és debreceninek jó. Nem kell ene mindenben a rosszat hibát keresni.
Debreceni Polgár
Úgy látszik Lőrincéknek nincs elég megrendelésük. Kellett valami projekt ami a következő 50 évben tovább támogatja a NER-t és a strómanokat. Majd itt is megkötik a szerződéseket jövőre, hogy utánna az alapanyag drágulására hivatkozva 3-4 szeresére tudják növelni a kivitelezés költségét. Csak mire kész lesz, addigra már az elektromos és dízel vonatko elavult technológiának fognak számítani.
liceum
subtotal: "A 4-es főút mindkét irányba 2 sávos, pedig évtizedek óta szélesíteni kellene." Talán az országban Debrecen az egyetlen nagyváros, amelyiknek nincs egyetlen egy 2x2 sávos olyan kivezető útja, amelyik legalább a szomszéd települést, vagy városrészt elérné!!! Úgyhogy annyira azért nincs mitől elájulni, mert hatalmas a lemaradásunk!
DERKE
Az ötlet alapvetően nem rossz. Nem is új dologról van szó. Évekkel ezelőtt is előkerült már különböző határokon átmenő kapcsolatok helyreállítása. A 8 éven belüli megvalósításnak azonban nincs realitása. Az ilyen több államot érintő tervek megvalósítása gyakorlatban mindig évtizedekbe telik. Azért is különösen nehéz, mert a szomszéd államok kevésbé érdekeltek a magyar határmenti régiók fejlesztésében, mert az munkaerőt szívhat el. A tervnek megvalósulásának csak akkor van esélye ha magyar fél komoly kötelezettséget vállal a határon túli régiók gazdaságfejlesztéséért.
subtotal
Az a baj vele, kedves Gábor, hogy ha a tűzre dobnánk a pénzt és áramot termelnénk vele, az is jobb megtérülést biztosítana, mint ez a terv így, mert nem keletkezne utána minden évben veszteség a fenntartáson (jó példák még erre a stadionok). Épp az előző kommentemben "kértem számon" az ígéreteket, mit érek vele? Magasról tesznek a visszajelzésekre. Más példa, de a Bartókon is kivágtak minden fát, ahogy eredetileg tervezték, pedig volt javaslat kisebb kárral járó beavatkozásra. Ha pedig már kérdezted, hogy mit tettek a "liberálisok" Debrecenért, gyorsan 2 példa: M35 2006-ra Debrecenig, pedig büntethették is volna a várost, ahogy a fidesz szokta. Vagy az ITSH idetelepítése, amiben szintén nagy szerepe volt a kormánynak.
Gémesi Gábor
Ki kell várni, de Debrecenből be lehet majd járni szinte az egész országot. A történelmi Magyarország egy részét is.
Gémesi Gábor
Kampánydöntés? Igen. Persze. Jogos és hasznos. Igen!
Gémesi Gábor
A szándék megvan. Határoztak és nyílvánosságra hozták. Számon lehet később kérni! A kormány és Orbán ezen döntése is jó Debrecennek. Akkor mi a baj!? Megint mi nyertünk.
subtotal
LOL, lefordítom: ezek szerint a belgrádi vonalnak reszeltek, kell valami más nagyprojekt. Mindezen túl még a következő 2 periódusban is kampányolnak majd ezzel. Én azt kérdezném, mikorra lesz a Nyíl utca négysávos? Ez Kósa 1998-as ígérete az Árpád téri körforgalommal együtt. Ennyit az ígéretekről. Az M35 továbbépítésére csak 10 évet kellett várni, szóval kicsit nagy már a késés. A 4-es főút mindkét irányba 2 sávos, pedig évtizedek óta szélesíteni kellene. Szóval szép ez a terv, szép nagy beruházás, nagy álom, de inkább Románia schengeni tagságát kellene nyomni és egy Pécs, Szeged, Arad, Nagyvárad és Debrecen vonalban gondolkodni, mert azon lenne forgalom is.
Edda Hobo
Észak Korea is megirigyelné ezt a poszt képet, a vasútról meg csak annyit, hogy lassú, drága, állandóan késik, ha meleg van, ha hideg van, ha esik, stb. Másrészről, meg az a szegény ember, aki ígérni se tud, 8-10 év múlva. Miért nem az elmúlt 8-10 évben? Jut külföldre templomra, sportra, de a magyar vonatot a csigának öltözött gyerekek előzik. Ez után ígérget 8-10 évre, ki hisz neki ?!
Gémesi Gábor
Nagyszabású ès hiànypótló terv. A Fidesz törődik a vidèkkel. A liberális túlsúlyú ellenzèk mit tett Debrecenèrt!? Konkrètan!