2-es villamos: lámpákkal venné elejét a DKV az újabb ütközéseknek
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2014.09.23. 09:23 | Frissítve: 2014.09.24. 09:33
Debrecen – Naponta mintegy 33 ezer utast szállít a 2-es villamos, megszokták a debreceniek, ám sok autós még nem. Vannak tervek a balesetek megelőzésére.
Debrecen is csatlakozott az Európai Mobilitás rendezvényprogramhoz, mely során az elmúlt hétvégén a közösségi közlekedést és a kerékpározást népszerűsítették a városban. Az új villamosvonal is zöldebbé tette a városi közlekedést, nem mellékesen a kerékpározás is egyre inkább meghonosodik Debrecenben. Körülbelül 1500-1800-an vették igénybe a forgalmi engedéllyel történő ingyenes utazást a helyi járatokon. A tavalyi évhez képest több mint háromszor annyian vettek részt a programokon.
Hernádi Zoltán, a DKV értékesítési igazgatója a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorában elmondta, a 2-es villamosnak nagy sikere volt most is. A villamos több mint egy éve szállítja az utasokat Debrecenben, ez alatt az idő alatt elmondható, hogy csökkent a szálló por okozta szennyezettség, a kihasználtság azonban nagyobb, mint korábban volt. Az értékesítési igazgató kiemelte, pozitívak a visszajelzések, naponta 33 ezer utast szállítanak a szerelvények, az előzetes terveket ezzel teljesítik, sőt annál egy kicsit többet is. Mint mondta, a 2-es villamos elindulása a menetidőben is változást hozott, a nyomvonalról kivont autóbuszok ugyanis körülbelül egy óra alatt értek körbe, most a villamossal ez 40-45 perc alatt sikerül. Hernádi Zoltán kiemelte, biztatóan alakulnak a bevételek is a DKV-nál, ami azt bizonyítja, hogy sokan használják a debreceni tömegközlekedést.
- Körülbelül 60-65 ezer darab bérlet fogy el egy hónapban, jól alakulnak a jegyeladások is, itt figyelembe kell venni, hogy egyre több turista érkezik a városba, így egyre kelendőbbek a napi jegyek és a családi jegyek is. A 2-es villamos mindenképpen tudta pótolni a kieső buszjáratokat, jól sikerült a nyomvonal kialakítása, s elmondható, hogy sikeres a projekt. A buszok nem kikerültek a rendszerből, hiszen a korábban itt közlekedő csuklós buszok más vonalakra lettek átirányítva, ezzel több városrészt sikerült nagyobb kapacitással ellátni. Nem csak a villamos nyomvonalán élők profitáltak a fejlesztésből, hanem más városrészben lakók is – mondta.
Mint arról a Dehir.hu is beszámolt, több baleset történt már a 2-es villamos nyomvonalánál, elsősorban a DAB Székház közelében. Ezzel kapcsolatban a értékesítési igazgató hangsúlyozta, anyagilag nagyon kellemetlen ez a DKV számára, de vannak javaslatok, amik megelőzhetik a további karambolokat.
Mint mondta, az egyik legkomolyabb elképzelés az, hogy úgynevezett fékező jelzővonalat festenek fel arra a pontra, ahol az autósnak meg kell állnia és elsőbbséget kell adnia a villamosnak, erre pedig egy kétfényű – piros és sárga fénnyel világító – jelzőlámpával is ráerősítenének. Hernádi Zoltán hangsúlyozta, a javaslat jelenleg a döntéshozók asztalán van, így arra várnak, hogy jóváhagyják azokat, ezután elkezdődhet az ötletek megvalósítása. Azt még hozzátette, a DKV más építő jellegű javaslatokra is nyitott.
A mobilitási napon nem csak a tömegközlekedés, hanem a kerékpározás is nagyobb figyelmet kapott, Szanyi Gergely, a Magyar Kerékpáros Klub területi vezetője elmondta, kell hogy létjogosultsága legyen a biciklis közlekedésnek, a helyi lakosságnak látnia kell, a kerékpározás és a közösségi közlekedés nem zárja ki egymást, nem konkurenciája egymásnak. Hozzátette, a lakosság partner, hiszen a kerékpáros klub olyan visszajelzéseket kap tőlük, hogy az iskolákban szélesebb körben kellene oktatni a gyerekeknek a KRESZ-ismereteket, így időben megtanulnák a helyes, szabályos kerékpáros közlekedést, ebben ugyanis vannak hiányosságok a bicikliseknél.
- Rohamosan fejlődik a kerékpárhálózat Debrecenben, eddig csak könyvből lehetett ismerni bizonyos forgalmi szituációkat, most ezekkel egyre többször a gyakorlatban is találkozhatnak a kerékpárosok. Ráadásul a biciklizés most már egyre inkább kitolódik az év végére is, a hideg sem riasztja el a kerékpárosokat, inkább a csúszós utak kényszerítik téli pihenőre a bringásokat, ilyenkor ők is átülnek a buszokra villamosokra – mondta Szanyi Gergely.
A DKV értékesítési igazgatója hozzáfűzte, ebben az időszakban egyértelműen lehet érezni, hogy megnő a helyi járatok kihasználtsága, ami a bevételeknél is növekedést eredményez.
Dehir - Esti Közelkép 2014-09-22
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)